kiedy nie ma nic w spiżarni

pieczone falafle z białej fasoli

pieczone falafle z białej fasoli
 

 

 

Czas przygotowania: 20 min
Stopień trudności: łatwe
Czas oczekiwania: 2  dni
Porcja dla 3 osób
 
Falafle – danie wegańskie, pochodzące z krajów dalekiego wschodu. Przyrządzone pierwotnie z bobu, obecnie również z cieciorki. Podawane w formie kulek/małych kotletów, smażone na głębokim tłuszczu.
Ha! To co może falafel po polsku w wersji fit i slow food 😉
Zapraszam!
Do zrobienia delikatnych chrupiących falafli potrzebne są:
* 2 – 3 dni oczekiwania
* blender (choć podobno wychodzą najlepsze z maszynki do mielenia o czym pisze ulubiona ostatnio przeze mnie Marta Dymek )
* papier do pieczenia
* łyżka ulubionego oleju/oliwy do pieczenia
* szklanka suchej fasoli białej jaś (nie można użyć tej z puszki, musi być surowa)
* obowiązkowo łyżeczka majeranku (na lepsze trawienie)
* pół łyżeczki sody oczyszczonej
* pół łyżeczki mieszanki curry
* pół łyżeczki mielonego kminu rzymskiego
* pół łyżeczki pieprzu
* chili wg uznania
* ok 1- 2 łyżeczek soli
* 4 ząbki czosnku
* dwie łyżki uprażonego na suchej patelni słonecznika ( to zamiast sezamu, bo miało być po polsku)
* kilka gałązek zielonej pietruszki (opcjonalnie)
Sposób przygotowania:
1.Namoczyć fasolę w wodzie min. 24 godziny.
2.Odcedzić fasolę i dokładnie zmielić/zblendować uprażonym słonecznikiem, tak aby nie zostały żadne grudki.
3.Powstałą masę przyprawić wszystkimi przyprawami, drobno posiekanym czosnkiem i pietruszką, dodać sodę oczyszczoną, ponownie zblendować (można dodać odrobinę wody).
4.Odstawić na min. 24 godziny.
5.Po upływie wskazanego czasu, ponownie zblendować.
6.Papier do pieczenia ułożyć na blasze, wysmarować olejem.
7.Piec nastawić na 180 st.C.
8.Formować małe kulki o średnicy do 4 cm. Układać na blasze, lekko spłaszczając.
9.Kiedy piekarnik się nagrzeje włożyć falafle do pieca i czekać aż się zarumienią (ok 20 minut), a następnie przełożyć je na drugą stronę i piec dopóki się nie zarumienią i będą zupełnie miękkie.

 

 

 

I gotowe! Smacznego!
Najbardziej lubię je z sosem pomidorowo – kokosowym, sałatką i kaszą bulgur.  Polecam!


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *